سو استفاده از جوانان به بهانه مشهور شدن

 سوء استفاده از جوانان به بهانه مشهور شدن

سوء استفاده صاحبان برخی از آموزشگاههای بازیگری از حس جوانان یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد؛ چرا که به تعبیر دکتر مه کام -روانشناس- حس معروف شدن و مشهور شدن در ذات هر جوانی است و به همین دلیل هر جوانی به این موضوع علاقه دارد....


عجب میمیک صورتی! عجب تیپی! فکر می‌کنم شما در آینده یا راسل کرو می شوی یا دی کاپریو یا نهایت خیلی کمش جانی دپ!

این جمله ها را اگر سری به برخی  آموزشگاههای بیشمار بازیگری  بزنیم از مسئولین آن می شنویم! البته از این موضوع هم نباید چشم پوشی کرد که میزان شباهت شما به رابرت دنیرو یا بازیگران بزرگتر! رابطه مستقیمی با رنگ تراولی دارد که در پیش چشم مسئول این آموزشگاهها می گذارید، به هر حال هر کدام نرخی دارد.

اما به واقع سوال اینجاست که چرا جوانان ما به سمت حضور در این آموزشگاهها آن هم در این حجم وسیع سوق پیدا می کنند! جالب اینجاست که در اکثر موارد نتیجه‌ای حاصل نمی شود و فقط پولها به هدر می‌رود. در این بین سوء استفاده صاحبان برخی از این آموزشگاهها از حس جوانان هم یکی از مهمترین مسائلی است که باید به آن توجه کرد چرا که به تعبیر دکتر مه کام-روانشناس-حس معروف شدن و مشهور شدن در ذات هر جوانی است و به همین دلیل هر جوانی به این موضوع علاقه دارد که مشهور و معروف شود. از طرف دیگر جامعه به گونه‌ای رفتار کرده است که گویی بازیگر شدن یکی از بهترین راهها برای این امر می باشد، به همین دلیل جوانان سعی می کنند به سمت این شغل بروند چرا که جو جامعه این طور به آنها می گوید. همچنین به عقیده این استاد دانشگاه این افراد پس از اینکه در این موضوع به نوعی موفق نمی شوند به شدت سرخورده شده و حتی از دیگر استعدادهای خود باز می مانند، به گونه ای که به واقع تمام استعدادهایشان به هدر می رود؛ چرا که برای این کار انرژی زیادی گذاشته‌اند اما نتیجه ای دریافت نکرده اند و این درحالی است که در ابتدای کار مسئولین آمورشگاهها به آنان امیدهای زیادی می‌دهند و جوانان هم که سودای مشهور شدن را در سر دارند به این حرفها دل می بندند.

از طرف دیگر یاسی که معمولا پس از شکست درچنین جوانانی به وجود می آید باعث می شود که آنان حس کنند که زمینه فعالیت دیگری برایشان در جامعه وجود ندارد که این موضوع تبعات بعدی خود همچون عدم تمایل به کار را دارد.

دراین بین نکته ای که بیش از همه چیز قابل بررسی است سودجویی این مکانها درکنار خیلی از جاهای دیگر با استفاده از احساسات جوانان است.درهمین راستا مهکام براین باور است که باید تا حدممکن جلوی این موضوع گرفته شود چرا که جامعه جوان از روحیه خاصی برخوردار است که نباید با چنین چیزهایی به این جامعه آسیب وارد شود والا پیامدهای بعدی در انتظار کل جامعه خواهد بود. همچنین باید به این موضوع دقت کرد که جامعه جوان همیشه نیازمند آرامش روانی است،که این موضوع حاصل نمی شود جز با احترام گذاشتن به علاقه آنها وسوء استفاده نکردن از آن!

در واقع هم خانواده و هم جامعه باید با تک تک جوانان جامعه به گونه ای برخورد کند که یک جوان به خودی خود حس کند که در همان جایگاهی که دارد برای جامعه عزیز است و نیازی به تلاش های بیهوده برای چنین کارهایی نیست. از طرف دیگر به عقیده دکتر مهکام باید به جوانان یاد داد که آرامش درونی خود را در غیر از شهرت جست وجو کند و شهرت و معروف بودن را تنها نقطه ای نداند که با آن به آرامش و حس پیروزی دست پیدا می‌کند. همچنین باید فضای بیشتری فراهم کرد تا جوانان در عرصه های مختلف خودی نشان دهند تا مبادا به این گمان که فضا برای نشان دادن خودشان کم است به سمت سویی بروند که دیگران بتوانند از آنها سوء استفاده کنند. درواقع یک جوان باید عرصه را برای نمایش استعدادهای مثبتش باز ببیند آن موقع است که می توان گفت جمعیت جوان کشور در نقطه نرمال از لحاظ روحی قرار می گیرد.

نظرات 2 + ارسال نظر
منتظر چهارشنبه 17 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 09:30 ق.ظ http://mobayen14.blogfa.com

باسلام ،از این که وبلاگ خودرا به روز رسانی می کنید کمال تشکر را داریم خواهشمند است مطالب سایت را بر اساس مناسبت ایام به روز نمایید لازم به ذکر است که به بهترین پست جوایز ارزشمندی اهدا خواهد شد.البته شما خیلی به دلتون صابون نزنید چون به شما نمی دیم!


واقعا که !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!باشه ندین

همت دانش دوشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 10:54 ب.ظ

ببخشید شما؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد