پهپاد

آیا ایران فضای سایبری ارتش آمریکا را رصد می کند؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هک کردن سیستم کنترل ماهواره‌ای و راداری RQ170و کنترل آن نه تنها ضریب بالای امنیتی خود را نشان داد، بلکه ثابت کرد که ایران توانسته است در سیستم های راداری، مخابراتی و سایبری ارتش آمریکا و به‌طور کلی ناتو نفوذ کند و می تواند به راحتی اقدام به شنود و یا اختلال در عملکرد آن نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، با توجه به تصاحب هواپیمای جاسوسی آمریکا، ایران قدرت خود را در مقابله با عملیات هایی از این دست به خوبی نشان داد و ریسک تکرار عملیات های جاسوسی را برای آمریکا و کشور های ناتو، بالا برد...

برای دیدن ادامه مطلب لینک ادامه در زیر را کلیک نمایید.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هک کردن سیستم کنترل ماهواره‌ای و راداری RQ170و کنترل آن نه تنها ضریب بالای امنیتی خود را نشان داد، بلکه ثابت کرد که ایران توانسته است در سیستم های راداری، مخابراتی و سایبری ارتش آمریکا و به‌طور کلی ناتو نفوذ کند و می تواند به راحتی اقدام به شنود و یا اختلال در عملکرد آن نماید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه انصارالحسین(ع) همدان، با توجه به تصاحب هواپیمای جاسوسی آمریکا، ایران قدرت خود را در مقابله با عملیات هایی از این دست به خوبی نشان داد و ریسک تکرار عملیات های جاسوسی را برای آمریکا و کشور های ناتو، بالا برد.

اکنون برای نیروهای آمریکایی، گزینه جاسوسی از طریق ابزارهای راداری، حداقل تا ارتقاع سطح تکنولوژی‌های موجود از دستور کار خارج خواهد شد و این به معنی ایجاد یک بازه زمانی برای افزایش آزادی عمل نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران در افزایش ضریب امنیتی مرز های غربی و شرقی است.

اما کنترل پهباد جاسوسی و نفوذ ایران در سیستم های امنیتی ارتش آمریکا این سؤال را مطرح می کند که آیا ایران فضای سایبری ارتش آمریکا را رصد می کند؟

به طور قطع ابزارهای جاسوسی آمریکا علیه ایران تنها محدود به ماهواره و RQ170نیست و ابزارهایی مانند شنودهای رادیویی، هک کردن سیستم های مخابراتی و راداری ایران نیز در دستور کار قرار داشته است. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هک کردن سیستم کنترل ماهواره‌ای و راداری RQ170و کنترل آن نه تنها ضریب بالای امنیتی خود را نشان داد، بلکه ثابت کرد که ایران توانسته است در سیستم های راداری، مخابراتی و سایبری ارتش آمریکا و به‌طور کلی ناتو نفوذ کند و می تواند به راحتی اقدام به شنود و یا اختلال در عملکرد آن نماید.

جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد پس از انشار خبر دسترسی ایران به RQ170، با اشاره به ارزش این دست آورد، اظهار داشت: «اگر ایرانی‌ها به فناوری ای دسترسی داشته باشند که بتوانند در سیستم‌های هدایتی موشک‌ها، هواپیماها و ساختار ارتباطی و در مجموع همه تجهیزات تسلیحاتی، اختلالی ایجاد کنند، کنگره آمریکا باید از این موضوع نگران باشد.»

این حد از توانایی سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نه تنها برای آمریکا و ناتو، که پشت مرز های ایران هستند نگران کننده است بلکه برای هم پیمان اصلی آمریکا یعنی رژیم اشغال‌گر قدس که همسایه هم پیمان اصلی ایران یعنی حزب الله است نیز نگران کننده خواهد بود.

زمانیکه ایران توان بالای خود را در نفوذ، کنترل و اخلال  تجهیزات جاسوسی آمریکا نشان می دهد به معنی آن است که تجهیزات جاسوسی رژیم اشغالگر قدس نیز در برابر نفوذ، کنترل و اخلال از سوی حزب الله لبنان هیچگونه امنیتی ندارد.

نفوذ یگان سایبری سپاه پاسداران در سیستم‌های جاسوسی آمریکا، نشان می دهد که ایران توان به راحتی هک کردن اطلاعات ارسالی از طرف هواپیماهای جاسوسی آمریکا و یا دسترسی به اطلاعات سایر منابع جاسوسی را دارد. این نکته می تواند مشابه روشی باشد که حزب الله لبنان با آن توانست، تصاویر برداشت شده توسط هواپیماهای جاسوسی رژیم اشغال گر قدس از ترور رفیق حریری را به دست آورد.

توان ایران در انجام عملیات های پدافندی در جنگ الکترونیک، می تواند کلیه پروژه های آمریکا در منطقه را با چالش روبه‌رو کند. اخلال در عملکرد سپر موشکی آمریکا در ترکیه، هجوم سایبری به پایگاه های نظامی آمریکا در افغانستان، عراق و نیز اخلال در سیستم های الکترونیکی نیروی دریایی ارتش آمریکا گزینه هایی است که پیش روی یگان های سایبری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.

به گفته‌ی یکی از تحلیل گران نظامی لبنان "امین حطیط": «وقتی که ایران گام جدیدی در جنگ الکترونیک برداشت و توانست بر هواپیماهای فوق پیشرفته جاسوسی آمریکا تسلط پیدا کند معنایش این است که این کشور می‌تواند در سایر بخش‌های جنگ الکترونیک وارد فعالیت شود. سپر موشکی آمریکا در ترکیه مورد توجه ایران قرار دارد بویژه اینکه سپر موشکی مزبور بر اساس سیستم رادار و سیستم‌های الکترونیکی شکل گرفته است. اگر ایران فناوری برتری در جنگ الکترونیک را در اختیار داشته باشد، این امکان برایش فراهم است که در سیستم الکترونیکی این سپر موشکی اخلال ایجاد کند به طوری که هدف از ایجاد آن بی‌خاصیت شود و مقامات آمریکایی مجبور شوند در مورد فعالیت آن بازنگری کنند و ایران می‌تواند در جنگ الکترونیک موفق شود.»

کنترل و در اختیار گرفتن یکی از پیشرفته‌ترین هواپیمای دنیا از نظر تکنولوژی باعث ناکارآمدی این سطح از تکنولوژی خواهد شد.

به دام انداختن هواپیمای جاسوسی دولت آمریکا را در اندیشه تولید نسل جدیدتری از تجهیزات، سنسور ها و رادارهای مرتبط با RQ170قرار داده است و این به معنی عقبگرد تکنولوژیکی آمریکا خواهد بود.

ضعف این تجهیزات پیشرفته باعث بی‌اعتباری سایر تولیدات نظامی آمریکا و در نتیجه شاهد عدم تمایل کشورهای منطقه به خریداری تجهیزات نظامی آمریکا و باز شدن مسیر برای رقبای آنها خواهیم بود.

نظرات 2 + ارسال نظر
نیما دوشنبه 12 دی‌ماه سال 1390 ساعت 11:07 ق.ظ

سلام خسته نباشیدخیلی دیر به دیر ساتتو اپدیت میکنی واینخودش باعث میشه آمار بیننده هات کم بشه.

سلام از این که نظز گذاشتی ازت ممنون . حق با شماست یه مدته که سرم شلوغه وقت نمیکنم اگه مطلب با موضوع تهدیدات نرم و مقاله در مورد رنتخابات داری خوشحال می شم در اختیارم بذاری ازت ممنون به امید دیدار

hec-malayer سه‌شنبه 13 دی‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ق.ظ http://hec-malayer.blogfa.com

سلام جالب بود

شیعه به روایت فرانسیس فوکویاما

درسال ۱۹۸۶ یعنی دراوج پیروزی‌های رزمندگان اسلام درجبهه مقاومت علیه استکبار جهانی ، فرانسیس فوکویاما درکنفرانسی در اورشلیم تحت عنوان بازشناسی هویت شیعه که توسط صهیونیستها برگزارشد، گفت:« شیعه پرنده ایست که افق پروازش خیلی بالاتراز تیرهای ماست.پرنده ای که دوبال دارد: یک بال سبزویک بال سرخ. بال سبز این پرنده همان مهدویت و عدالتخواهی اوست.چون شیعه در انتظار عدالت به سرمی برد،امیدوار است وانسان امیدوارهم شکست ناپذیر است.
به ما هم سر بزنید همسنگر

درصورت تمایل بگید تا تبادل لینک داشته باشیم

با سلام از این که از بلاگم دیدن کردی ممنون
امید وارم بازم دیدن کنید من همه جوره در خدمتتون هستم اگه مطالبی با موضوع تهدیدات نرم و یا انتخابات مجلس نهم دارید خو شحال میشم استفاده کنم
به امید دیدار

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد